Internetmarknadsföring – trender

Får emellanåt ett nyhetsbrev från ett företag som heter Beepsend. Idag fastnade jag direkt för en artikel där de skriver om trenden kring internetmarknadsföring. Själv är jag ju som jag nämnt innan intresserad av just detta och följer det hela så mycket jag kan. Det som framförallt intresserar mig är vad som kommer att hända de närmsta åren. Jag ser hur barnen där hemma (tonåringar) använder nätet på ett sätt som vi kanske inte riktigt gör. För de är internet något som bara finns och som man använder med en självklarhet som ibland förvånar mig samtidigt som jag inser att det ju är självklart.

här kommer ett utdrag från artikeln i Beepsends senaste utskick. Resten kan ni läsa på deras site.

Trenden fortsätter och Internet har bevisat att det ligger i framkant som det effektivaste mediet för att ge ditt företag nya affärer.

Allt fler företag väljer att flytta sina marknadsföringsbudgetar från traditionella tryckta medier till online-medier och forskare spår nu att Internet kommer öka ytterligare nästa år.

Förra året hamnade t.ex. sökannonsering på en omsättning över en miljard kronor, i år förväntas det dubbla. Internet har redan idag klättrat förbi Tv som marknadsföringskanal, en historisk och intressant händelse. Läs resten här.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>