Ta mer betalt

Läste i dagens DI en kort liten artikel/krönika om reklambyråerna och deras sätt att ta betalt. Poängen var att reklambyråernas position har förflyttats från en strategiskt tänkande partner till en mer regelrätt produktionsbyrå. Dessutom med förklaringen att alla upphandlingar gör att byråerna prisar ut sig bland alla konkurrenter. Jag är inte förvånad över att man skriver om detta. För bara 10-15 år sedan tog byråerna kolossala summor bara för att sätta foten utanför dörren men med allt som hänt på marknaden har även byråerna varit tvungna att ändra sin prisbild. Kanske har förlägningen blivit just tvärtom. Nu tar de helt enkelt för lite betalt! Frågan är bara vem som kommer att sticka ut hakan först och sätta ner foten och faktiskt säga att de måste TA MER BETALT för jobbet!

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>