Marknadsföring för seniorer

I dagens nyhetsbrev från Startaeget är första artikeln följande:
Bli bättre på marknadsföring – målgrupp 55+
Ålderssegmentet 55 plus är en stor och delvis outnyttjad marknad för många företag, kommuner och andra organisationer. Marknadsavdelningar, reklambyråer och varumärkeskonsulter arbetar ofta med att skapa budskap som tilltalar yngre konsumenter, detta för att skapa en mer dynamisk och ungdomlig upplevelse av företaget. Men hur når vi de köpstarka 55-plusarna?

Detta är en fråga som jag tycker är super intressant. Det hänger ihop med att denna åldersgrupp numera är köpstark och har ett helt annat intresse än förr i tiden. Numera är man fortfarande ”ung” när man är i den åldern och det är nog lätt att man som marknadsförare glömmer bort den här åldersgruppen. Läs gärna mer på Startaegets hemsida.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>