Mer om företagsbloggande

Efter att ha blivit full av information kring varumärkets betydelse i förra veckan går tankarna nu till hur företagen tänker på sina hemsidor och bloggar. Att blogga är en social sak. Det är inte bara att lägga upp en nyhet eller en länk. Det handlar om att ”prata” med sina kunder och på så sätt behålla existerande kunder och knyta till sig nya kunder. För oss som är småföretagare är det kanske ”lättare” än för de större företagen? Men det är kanske de större företagen som egentligen har mest att vinna på att verkligen bygga upp sitt bloggande. Vad tror du? Hur gör ni på ert företag?

Läs mer om företagsbloggande hos den alldeles suveräna bloggen Disruptive!

2 comments

  1. Du fångar själva kärnan i bloggande. Det är en dialog. En blogg är inget publiceringsystem. En blogg är en del av detta ständiga flöde som vi kallar internet.

    Bloggande är dialog och gamelmedia och merparten av media och PR svängen är monolog.

    Bloggosfären kommer bara fortsätta växa för den fyller ett grundläggande behov hos människor som inte blir fullt ut tillfredställt i vårt samhälle. Att prata med varandra, att dela tankar, känslor, ideer, företeelser.

    Det är detta som är kraften i bloggen, behovet av detta. Det finns ngt grundläggande mänskligt och det är detta som leder förändringen. Den ”disruptiva” händelsen

  2. Hej och tack för en bra blogg. Hit kommer jag återvända fler gånger, finns mycket läsvärt här!
    /Susanne

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>