De nya begreppen i marknadsföringen

De nya begreppen i marknadsföringen

världenEn normal lördagsförmiddag i vår familj finns egentligen inte utan de blir lite som de blir! Idag satt dottern med ett gäng kompisar och tittade på Titanic (jo.. de är 13 och ja.. de tycker han är snygg ;) efter att de hade sovit i tält i blåsten. Mannen och jag satt och åt frukost i köket medan vi pratade om allt möjligt. Eftersom vi båda är företagare och dessutom jobbar tillsammans en hel del blir det roligt nog mycket jobbsnack. Idag föll diskussionen sig så att vi pratade om marknadsföring, bloggar och hemsidor. Det är ju något som jag brinner för men jag är även mån om att det bör göras på rätt sätt. Med det sagt kan inte säga att jag vet till 100% hur man gör men jag lär mig för varje dag som går. Det som dock dök upp i vår diskussion var associationer till de nya begrepp som finns. Vi lyckades benämna det såhär:

Företagsbloggande = Mingla

Hemsidor = Broschyrer

eller hur? Visst kan man säga så! Om man bloggar på rätt sätt så är det som att mingla och nätverka, är bara det att man gör det online. Att ha en statisk hemsida är som att ha en broschyr man skickar ut till folk som kanske kan vara intresserade :)

Jag håller med byrån Kreafon om att man verkligen inte kan stänga av sina kommentarsfunktioner på bloggen! Det vore ju som om man hade en skylt på sig på minglet där det stod, PRATA INTE MED MIG!

Med mig får ni gärna prata :) Välkomna att kommentera!

One comment

  1. Intessant! Kul att hitta till din blogg, ska fortsätta leta lite entreprenörs information så här på söndagsmorgon när jag absolut inte borde jobba!;)
    Ja, blogga är som att mingla, nätverka men man lär känna massa människor man kanske aldrig hade vågat gå fram till IRL…;)

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>