Det personliga varumärket

Det personliga varumärket

Salamander

Funderar kring det här med det personliga varumärket. I början av mitt företagande så kände jag att det var viktigt att ha ett namn på mitt företag och att det namnet skulle beskriva mig och mitt företag. Och visst, jag var och är delvis fortfarande nöjd med det namn jag har gett mitt företag. Men jag känner mer och mer att det inte är företagets namn som är det jag vill visa upp utan det som är viktigt är ju jag och mina kunskaper. Jag är mitt eget varumärke och då borde det vara det jag visar upp. Eller hur?

Pratade lite med en kollega om detta tidigare idag och även han har de här funderingarna. Det handlar väl även om vad det är man gör och hur man vill profile sig och sitt företagande. Jag inser mer och mer att de som anlitar mig gör det för den person jag är och de kunskaper jag besitter inte för vad som står i mitt företagsnamn. Mitt företag är ju jag och ingen annan.

Vi lever dessutom i en tid där det personliga varumärket blir viktigare och viktigare. Världen runtomkring oss blir mindre och mindre samtidigt som flödet av information blir större och större. Mitt i allt detta ska jag som ensamföretagare försöka synas och nå fram till de som kan tänka sig att anlita mig och den kunskap jag har. Klar att man då börjar fundera på sig själv, sitt företag, sin profil och sitt varumärke!

Läs lite här om det personliga varumärket och hur du själv kan göra för att bygga upp det.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>