Det viktiga mötet

Satt i möte igår eftermiddag med en kille som verkligen är duktig på det här med möten. Vår diskussion rörde sig egentligen kring hur vi kan få rätt målgrupp att komma till de möten som han arrangerar. Det är i mina ögon samma fråga som mina andra kunder ställer när vi diskuterar vilket medie de ska använda och hur de ska nå målgruppen. Allt handlar om möten. Möten mellan personer eller möten mellan olika händelser. Förr var det mer självklart att mötet var mellan personer, två eller flera. Idag ser den världen helt annorlunda ut. Mötet kan ske på så många olika sätt. Det kan vara människor som möts i en dialog på nätet, en blogg eller en chatt eller twitter. Mötet kan även vara tidningen man öppnar på morgonen eller reklamen som hamnar i brevlådan. Oavsett hur mötet uppstår är jag övertygad om att mötet behövs. Hur skulle världen annars se ut?

Om man ska se till det personliga mötet och då menar det där två eller flera personer träffas i verkligheten. (även om jag har svårt för att skriva så, anser att ett möte mellan två eller flera personer på t ex twitter också är i verkligheten, men ni vet vad jag menar) Jag tror att man som mötesarrangör, oavsett om du ska möte en person för lunch eller prata inför 200 personer på ett event, så måste man se till helheten och inte glömma bort att för många är internet också en verklig plats.

Några som verkligen levde upp till min förväntan och önska och som närmar sig det som jag funderar kring det var konferensen som Disruptive media höll häromdagen. Att kunna sitta i Malmö på mitt kontor och följa hela konferensen, utan problem, och dessutom kunna chatta live med alla andra som satt i övriga sverige samtidigt. Det var häftigt! Men nästa gång vill jag vara där på plats, om jag kan!

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>