En öppen dialog med dina kunder

En öppen dialog med dina kunder

en öppen dialog

Hur viktigt är det egentligen att ha en öppen dialog med sina kunder? Jag tror att det i dagens samhälle är A och O för hur det kommer att gå för ditt företag och för ditt eget personliga varumärke. Mina funderingar rör sig inte bara kring de stora företagen eller den ensamma företagaren utan jag anser att det är viktigt för alla som driver en verksamhet av något slag. Dock får man inte glömma bort vem ens målgrupp är, oavsett den nya teknikens möjligheter.

Det viktiga är möjligheten till dialog och att hålla den så öppen och transparent som det går. Klart man inte ska berätta företagshemligheter men man ska gärna hålla koll på vad som sägs om ens företag och respondera på det. Man ska absolut inte vara rädd för vad som sägs utan istället anamma det och agera utifrån det.

Här hittar ni ett intressant blogginlägg som min kollega gjort kring hur man kan använda de sociala medierna för att öka just dialogen med sina kunder.

I vårt gemensamma förlag enklaboken.se är vårt nästa steg att utöka dialogen, med våra kunder, med ett nyhetsbrev. Men som all annan dialog vill vi naturligtvis att det som vi ska säga ska vara relevant för kunderna. Det är viktigt att säga rätt saker så att alla våra kunder känner att de får ut något av nyhetsbrevet. Det blir nästa veckas nöt att knäcka :)

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>