Möten i tidningen

Formatet är lagom, ungefär som en amerikansk A4, lite mindre än den europeiska. Lagom tyngd och tjocklek. Omslaget är strävt och behagligt matt. Bilden av mannen på framsidan är skarp och han ser på mig med intensiva ögon. Vänder på tidningen. Ystad Saltsjöbad har baksidan, passar perfekt. Här verkar det vara någon som har tänkt till. Passar perfekt med framsidans utseende. Gör som jag brukar. Börjar bläddra bakifrån. Inser att den här tidningen kommer direkt från tryckeriet! Härligt! Doften är underbar! SÅ ska en tidning dofta när man öppnar den. När jag bläddrar genom tidningen slås jag av den milda tonen. Fastnar först för fotografierna som genomgående är helt underbara. De lockar en att läsa artiklarna, man fastnar. Annonserna får bra synlighet genom hela tidningen. Man märker de, på ett lagom sätt. De får helt enkelt den plats de ska ha!

Meetings International, en tidning om möten och med möten i centrum. Tro inte att detta är en trist lite grå tidning. Detta är en tidning med en mjukhet, intresseväckande artiklar och människor. Helt enkelt möten.

Missa t ex inte intervjun med Robin Sharma, en av världens bästa talare för företagsledare. Här i en intervju  som bland annat innehåller Robin Sharmas åtta steg till att nå sitt mål som ledare, entreprenör och idrottsman.

Eller varför inte läsa den intressanta intervjun med Karl-Axel Berséus (Charlie Caper), vinnare av Talang 2009. En flersidig artikel om magi och trolleri!

Jag är nöjd.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>