Sveriges tidskrifter smörar för medierådgivarna

Sveriges tidskrifter smörar för medierådgivarna

Läser på Medievärlden att Sveriges tidskrifter kommer ut med en ny kampanj som är riktad mot mediebyråerna. Kampanjen går ut på att sätta stjärnstatus på medierådgivarna genom att ett femtiotal rådgivare får pryda tidskrifternas omslag. En rolig idé och för de 50 som blir utvalda (nyfiken på om ngn utanför Stockholm blir vald) kan det säkert kännas lite extra skoj att se sig själv på ett omslag.

Min fundering är bara, hur kopplar man den idén till att det går bra för annonserna i tidningarna? Som rådgivare vet man att det är en styrka att annonsera i rätt medie. Sen vilket medie som är rätt för vilken kund/produkt återstår att se. Det kanske vore bättre om Sveriges Tidskrifter la de pengarna på hitta fler sätt att öka tidskrifternas läsvärde och ställning på kartan!

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>